Stab
Avdelingen skal bidra til å nå målsetningen om bærekraftig organisasjon og understøtte avdelingene med gode HR, økonomi og IT-tjenester.
Avdelingen skal bidra til å nå målsetningen om bærekraftig organisasjon og understøtte avdelingene med gode HR, økonomi og IT-tjenester.
I tillegg skal avdelingen understøtte NKKs øvrige organisasjon og NKKs medlemmer med gode IT- og økonomitjenester.
Avdelingen skal i sitt arbeid ha fokus på effektive og gode støttetjenester.
Økonomi og regnskap, herunder:
•Utarbeide og overvåke budsjett for å sikre at NKK holder seg innenfor vedtatte økonomiske rammer.
•Registrere og rapportere alle finansielle transaksjoner, inkludert inntekter, utgifter, eiendeler og gjeld.
•Utarbeide periodiske finansielle rapporter som balanse, resultatregnskap og kontantstrømoppstilling.
•Håndterer lønnsutbetalinger, reiseregninger og godtgjørelser for tillitsvalgte
•Sikre at alle økonomiske aktiviteter er i samsvar med lover og interne retningslinjer gjennom regelmessige kontroller og revisjoner.
•Administrere kontantstrømmen for å sikre at organisasjonen har tilstrekkelig likviditet til å møte sine forpliktelser.
•Håndtere skatteforpliktelser og sikre at organisasjonen overholder alle relevante skatteregler og -forskrifter.
•Analysere økonomiske data for å gi innsikt og anbefalinger til ledelsen for strategiske beslutninger.
IT ansvarsområder:
Legge til rette for at alle IT-systemer og nettverk fungerer best mulig og er oppdatert i samarbeid med våre IT-leverandører.
•Beskytte organisasjonens data og systemer mot sikkerhetstrusler i samarbeid med våre IT-leverandører.
•Utvikle og vedlikeholde interne programvareløsninger (fagsystemet) som støtter organisasjonens behov.
•Planlegge og gjennomføre IT-prosjekter som forbedrer organisasjonens teknologiinfrastruktur.
•Understøtte og bidra i vurderingene av organisasjonens endringsbehov for fagsystemet.
HR ansvarsområder:
•HR er ansvarlig for å understøtte ansettelsesprosesser i sekretariatet.
•Arbeider for å skape et positivt arbeidsmiljø og en sterk bedriftskultur.
•HR administrerer personalregistre og sørger for at alle ansattdata er oppdatert.
•Bidra til at organisasjonen følger alle relevante arbeidslover og forskrifter.
•HR bidrar til å håndte konflikter og sørger for god kommunikasjon mellom ansatte og ledelse.