Avdelingen skal bidra til å nå strategiske målsetninger om medlemsvekst, bærekraftig organisasjon og aktivitetsutvikling hos regioner, klubber og forbund. Etableringen av avdelingen er særskilt nevnt i handlingsplanspunktet som omhandler å øke medlemsmassen.

 

 

Medlemsservice
Håndtering av medlemskap og medlemsfordeler
Støtte og kommunikasjon med medlemmer
Utvikling av nye medlemsfordeler og tjenester
Oppfølging av samarbeidsavtaler, identifisere og utvikle nye samarbeid for medlemsfordeler
CRM

 

Medlemsrekruttering
Analyse av medlemsdata for å identifisere vekstmuligheter
Innsikt i kundebehov førstegangskjøper (medlemsreisen «et hundeliv»)
Strategier og kampanjer for å tiltrekke nye medlemmer og beholde eksisterende
Samarbeid med klubber og forbund for å øke deres medlemsmasse

 

Innovasjon og utvikling
Utvikling av nye tjenester og tilbud for medlemmer og fellesskap
Prosjektledelse og implementering av nye initiativ
Evaluering og forbedring av eksisterende tjenester
Kundetilfredshetsundersøkelser (medlem og fellesskap)

 

Fellesskapsservice
Støtte og rådgivning til klubber, forbund og regioner (fellesskap)
Støtte og rådgivning til kompetansegrupper, fagkomiteer og komiteer
Utvikling av verktøy og ressurser for klubber, forbunds og regioners drift og utvikling
Organisering/gjennomføring av kurs og opplæring for ledere/styrer
Aktivitetsutvikling, strategi og gjennomføring, i samarbeid med relevante miljøer
Etablere og drifte møteplasser for deling av kunnskap, innsikt og beste praksis i fellesskapet
Terminlister, CRM

 

Kommunikasjon og markedsføring
Ekstern og intern kommunikasjon medlemsmasse/potensielle medlemmer og fellesskap
Markedsføringskampanjer for å øke synlighet, kjennskap og medlemsrekruttering
Sosiale medier og nettsideadministrasjon
Medlemsblad, nyhetsbrev og nye kanaler
Møteplasser for medlemmer
Messer og arrangement rettet mot medlemmer og fellesskap (ODS, Camp Villmark, Hundens dag, Friluftslivets år)